Landstede Groep

Typisch Morgen College

Jij staat bij ons centraal

Het is belangrijk dat jij de school kiest die bij jou past. Dit is typisch Morgen College:

Leren op Maat
Je mag aan vakken waar al goed in bent minder tijd besteden. Dan hou je meer tijd over voor de vakken waar je meer moeite mee hebt. Je maakt dus zelf je keuzes, in overleg met je mentor.

Talent in Zicht
Doe je vmbo-basis of -kader? Dan krijg je 8 uur per week een praktijkvak. Tijdens de praktijklessen maak je kennis met alle profielen. Je doet opdrachten en loopt mee met beroepen en in bedrijven.

Dagstart met je mentor
Elke schooldag begin jij de dag om 08.55 uur met je mentor (op Oriënt start je om 08.50 uur). Tijdens de dagstart bespreek je van alles. Bijvoorbeeld hoe de dag gisteren is geweest of aan welke vakken je meer of minder tijd gaat besteden.

Levensecht leren
Misschien weet je nog niet wat je later wilt gaan doen. Op het Morgen College leer je veel in de praktijk bij bedrijven. Hierdoor ontdek jij wat jij leuk vindt en waar je talenten liggen.

Combinatieklassen
In de brugklas werken we met combinatieklassen voor basis/kader en kader/tl. Als je goede cijfers hebt, kun je op die manier gemakkelijk doorstromen naar een hoger niveau.

Kader-excellent
Doe je vmbo-kader, maar wil en kun je meer aan? Dan kun je vanaf leerjaar 3 naar kader-excellent. Je volgt de praktijkvakken en doet voor de kernvakken (Nederlands, wiskunde en Engels) examen in de theoretische leerweg. Zo heb je een stevige basis voor een vervolgopleiding in het mbo.

tl-TOP
Wil je na de theoretische leerweg naar de havo? Kies dan voor tl-TOP. Om de overstap naar de havo gemakkelijker te maken, krijg je in het eerste leerjaar Franse les.

Techniekclass
Hou je van techniek en wil je hier graag meer over leren? Met 2 extra  lesuren techniek in de week ga je bijvoorbeeld aan de slag met een eigen barbecue lassen, je eigen kast ontwerpen en maken of een skelter motoriseren.

Sportclass
2 lesuren in de week extra sport! Je maakt kennis met heel veel verschillende sporten, zoals waterskiën, spinning, schaatsen, squash of voetbal. Ook bezoeken we een wedstrijd van PEC Zwolle en Landstede Basketbal.

Design & Innovation
Ontwerpen en innoveren met de nieuwste technieken; dat is wat je op de tl gaat doen bij het vak D&I. In de eerste twee jaar krijg je twee uur per week les en daarna is het een keuzevak. Je gaat aan de slag op echte iMac's met toffe programma's zoals Photoshop en InDesign en met gave technieken zoals 3D printen, laser snijden en video/fotograferen.

TechLab
Hoe werkt een VR-bril? Welke techniek gebruik je bij koken? Maar ook timmeren en zagen, beeld en geluid, programmeren of een motorblok demonteren. Alles kan en wordt behandeld in ons splinternieuwe en hypermoderne TechLab. Hier ontvangen wij regelmatig basisscholen voor een bijzondere tech-ervaring.

Zelf ervaren wat Typisch Morgen College is? Kom gerust eens langs! Bekijk hier onze voorlichtingsmomenten