Bij alle analyses die we maken is de hoofdvraag: doen we de goede dingen en doen we deze dingen goed. Uitkomsten van deze analyses gebruiken we voor het zetten van verdere stappen. In breed opgezette, periodieke tevredenheidsonderzoeken bevragen we ouders/verzorgers, leerlingen en medewerkers naar hun mening over de schoolorganisatie en veiligheid. We analyseren en evalueren de opbrengsten en werken doelgericht aan verbetering. Maatregelen die daaruit voortvloeien zijn o.a.  verscherpte aandacht voor de pdca cyclus in de jaarkalender en het werken met een schoolbreed overzicht ‘’schoolontwikkeling in beeld’’. Ook is er ingezet op de DLO, determinatie leerlingbespreking, en dan vooral gericht op de onderwijsbehoeftes van de leerlingen. Wat hebben zij nodig om goed te kunnen leren en hun resultaten te verbeteren. Data uit bijvoorbeeld het Coaching Dashboard en de Jij toetsen zijn daarbij helpend. We zetten ook in op het gesprek tussen de leerling en de mentor (docent), het is belangrijk dat de leerling weet waar hij/zij staat en wat hij/zij nodig heeft om de gestelde doelen te bereiken.

Daarnaast komt kwaliteitszorg terug in onze persoonlijke houding: samen proberen we om het elke dag een stukje beter te doen. Het Morgen College is open en gericht op samenwerking wat betreft de ontwikkeling van onderwijs. Regelmatig zijn we met elkaar in gesprek op bijvoorbeeld studiedagen. Het samen leren doen is daarbij het motto.

Op de website ‘scholen op de kaart’ is actuele informatie over onder andere onze resultaten, tevredenheid leerlingen/ouders, veiligheid en onderwijsvisie beschikbaar.

15